onsdag den 9. juli 2014

Nogle gange føler jeg at jeg havde passet bedre ind i 1800-tallets normer.
Jeg sætter stor pris på natur, på familie, på det nære miljø og på traditioner.
Jeg er også vild med teknologi - men jeg vender gang på gang tilbage til nogle andre 'værdiger og normer'.
Jeg vil gerne være hjemmegående husmor - min veninde vil gerne være medicin-forsker.
Jeg vil gerne bage og skrive - min veninder vil gerne se reality tv og Shoppe.
Jeg vil gerne danse og gå ture - min veninde vil gerne gå i fitness og løbe ture.
Jeg vil gerne have min egen lille have - min veninde vil gerne have egen bil.

- Der er jo intet galt i disse ting, og nogle dage vil jeg også gerne shoppe og blive klogere på biologi.

Men primært - så er det nogle andre ting mine virkelige værdier er.


Vores kultur i dag, er anderledes end det jeg oftest har af behov indeni.
Føler mig næsten altid forkert fordi jeg lægger dybere mening i hver eneste sætning, hvert eneste ord og hver eneste handling. 
Jeg ser nogle flere ting, jeg mærker andres stemninger og har en enorm samvittigheds-masse i min krop.

Jeg elsker kaffe - min veninde vil have en mohjito.
Jeg elsker sovs og kartofler - min veninde vil have sushi.
Jeg elsker pauser og dansk hygge - min veninde vil have fart og kultur-fornyelse.

Passer jeg virkelig ikke ind?

Ingen kommentarer: