søndag den 6. april 2014

sunday, oh sunday.


Jalousi. 
Jalousi over dem der kan leve livet - uden at tænke over.

Dem der kan feste, sove, spise og tage på arbejde som det mest naturlige i verden..
Det er jo det mest naturlige i verden - men ikke for mig. 
Der er jo virkelig mange som mig - der skal trænes til det naturlige. 
Vi er på mange måder små børn der skal opleve det hele fra ny - på en bedre og sundere måde. 

Var til foredrag med Finn Skåderud igår.
Meget inspirerende og spændende.
I de ca. 2 timer, følte jeg at jeg forstod hele logikken i min anoreksi.
Og efter - bum, så kom frustrationen over at bare fordi jeg forstod det - så var det stadig træning, træning, træning i at lære det. 

Man skal lære at 'være rask'. 
Man skal lære det.
Heidi.
Man skal lære det. 

Nogle ord han sagde hæftede jeg mig virkelig ved:
Skam. Angst. Tid. Træning. Respekt. Tillid. 

Denne uge har været fyldt med arrangementer, følelser og udfordringer.
Heldigvis er det søndag - og jeg vil virkelig ingenting.
Jeg er træt nu. Bombet.
Det er fucking svært at lytte til - for der er jo så meget jeg 'burde/kunne'.
Jeg har ikke lyst til mere. 

Det er så nemt at sige: på mandag, så lytter jeg - det er så nemt at udskyde.
Jeg gider ikke udskyde det i den næste time - der vil jeg prøve at lytte.

1 kommentar:

Krokodullen sagde ...

Jeg synes, du er sej<3