torsdag den 6. november 2014

egen-omsorg.
hvad er nu det for noget?
jo mere ens sygdom fylder, jo mindre er der plads til egenomsorg. 

jeg er igang med at lære, hvornår jeg føler jeg gør noget godt for MIG.
og hvornår det er skidt for MIG.
hvor meget skal jeg sove?
hvor meget skal jeg spise?
hvor meget fritid har jeg brug for?
hvor meget skal jeg bevæge mig?
hvor meget er nok?
hvor meget er for lidt?
hvor meget er jeg mig?
hvor meget skole er passende for mig?
hvor meget har jeg brug for?
hvad ønsker jeg?

det tager minutter, timer, dage, uger, måneder, år.
der er ingen fastsat dato, hvor man kan sige: nu er jeg der sgu!
der er ingen milepæle udover dem jeg selv sætter.

det kræver øvning at blive rask.
det kræver intensiv øvning.
der vil blive lavet mange fejl og erfaringer.
der vil være mange sejre og oplevelser som skal bearbejdes.

Wow.
wow.
jeg siger det igen. Wow.
det er en ting man skal lære igennem hele sit og det vil ændre sig alt efter alder, situation, køn, personlighed, osvosv.
wow.
og hold kæft hvor er jeg nervøs for at springe ud i det.

Ingen kommentarer: