onsdag den 19. september 2012


Endnu en dag er klaret.
Jeg har formået at;
Være i praktik i fem timer.
Sovet i en halv time.
Spist mine måltider(på trods af dagen igår).
Gjort ordentlig rent på værelset.
Været i bad.
Og så har jeg taget lidt pauser.

Og hvad tænker jeg?
Jeg skulle da også lige have gået en tur, løbet en tur, spillet just dance, været lidt mere glad 
og jeg kan nævne mange flere ting.

Igår var en dag med;
Lidt rengøring, lidt hulahopring og lidt indkøb.

Og i dag er jeg stadig bange for at jeg ikke har lavet nok, at jeg ikke har gjort mig fortjent til at have det godt.
Har jo også lige lidt jeg skal have indhentet i dag, fordi jeg netop ikke var mere aktiv igår.

Nu skal jeg så lide under alle de ting jeg ikke har gjort, istedet for at være stolt af alt det jeg faktisk fik nået.
Jeg kunne lige så godt have sat mig ned gang på gang i dag, og givet mig til at græde.
For det er netop det jeg har mest lyst til. 

Fordi jeg er stadig så pokkers bange for maden og vægten.
Også selvom jeg arbejder intenst på at få et godt forhold til mad og krop.

Men noget i mig punker mig stadigvæk når jeg tager på, spiser eller ikke gør nok. 
Så er det jeg spørger mig selv:
Hvad er sandheden?
Har jeg rent faktisk ikke lavet nok?
Eller har jeg en fucking lorte sygdom der hedder anoreksi?

Nogle ting har dog ændret sig;
Jeg kan begynde og mærke lidt flere af mine behov, lidt flere af mine ønsker og drømme.
De er kommet til større udtryk efter at jeg er begyndt at spise nok og regelmæssigt.
Ens tankegang ændrer sig på så mange måder, men de gamle tanker tager stadig over når det hele ramler for mig.
Så er det ikke de nye tanker endnu.
Men det kan jeg vel ikke forvente?
Jeg har været syg i 2½ år,
og nu har jeg været i behandling snart 11 måneder?
Så hurtigt bliver man jo ikke rask?
Eller hvad?

Jeg ved det ikke.
Jeg er fyldt med spørgsmål!!!

ER JEG GOD NOK?
HAR JEG GJORT MIG FORTJENT?
ER JEG TYK?
ER JEG FORKERT?
ER JEG VÆRD AT ELSKE?
ER JEG SYG? 
HVORFOR ER JEG SÅ FORKERT?
ER MIN KROP SÅ GRIM?
.. OG BLIVER DET NOGENSINDE LETTERE? 


Ingen kommentarer: