søndag den 15. juni 2014

Hamsterhjulet.

Jagten på lykken.
I forbindelse med hele mit sygeforløb(som endnu ikke er 'overstået') har jeg jagtet usandsynligt meget efter lykkefølelser, frihed, velvære og lyst. At begynde at skelne imellem mig og 'dem'/'det'.
Lykkefølelsen er et øjeblik, en periode eller et par timer. Lykkefølelsen er ikke denne konstante tilstand, som jeg har prøvet at presse mig til være i - i lang tid. 


For 2 uger siden nævnte jeg 'hamsterhjuls-følelsen' for min psykolog. Og pludselig dukker der links op som dette:
http://politiken.dk/debat/ECE2314405/kaere-danskere-hav-modet-til-at-hoppe-ud-af-hamsterhjulet/
Jeg er 'åbenbart' ikke den eneste som er kørt træt. 

Jeg vil rigtigt gerne have følelsen af at være et individ. Men samtidig har denne jagt før mig tættere på anoreksien - fordi jeg følte det var mig og mit. Dette var en sandhed, for det var jo min kamp. Dette er en løgn, for det var sygdom(som jeg langt fra er den eneste, som er blevet ramt af) og ikke et karaktertræk.

Jeg er i konstant vrede over det vores samfund presser mig til - samtidig med at jeg ved at størstedelen er mine egne krav til mig selv (og anoreksiens)



Blandede-bolsjer-indlæg.

Ingen kommentarer: