torsdag den 11. april 2013

A new religion.


Som der nok har været oppe og vende i manges hoveder eller debatter:
Er sundhed den nye religion?

Altså er vi blevet så 'bevidste' at vi ikke længere tror på Gud eller Allah?

Så er vi nødt til at lægge vores tanker over på noget andet?
Og så er mad og motion blevet hittet.
Mange definerer deres personlighed, liv og værd ud fra det (inklusiv mig selv!)
Men hvornår er det sygt og hvornår er det 'bare normal tankegang'. 


Måske da jeg blev lidt ældre, så var jeg ikke længere kristen, så måtte jeg finde noget andet at tro på.
Med min historie og baggrund blev maden og kroppen måske det der blev min nye religion?
Men er det 'hjernevaskning' eller er det sygdom? 



Det kan ingen jo svare på... Desværre er der ikke en blodprøve eller en vægt der måle hvorvidt jeg er syg eller hvorvidt jeg er tosset. 
Men jeg tænker at hvis jeg 'bare' var tosset, så ville det være i mig hele tiden.
I alt hvad jeg gjorde og tænkte.
Det er mere i perioder hvor tankerne bliver slemme og når jeg bliver alt for presset.
Så er der noget der bliver lokket i mig.
Lokket af alt det syge.. Alt det ansvar der ikke længere er mit. Så kan jeg forfalde lidt til trætheden. 


Ingen kommentarer: