onsdag den 11. september 2013

Sweetness of life

Livets sødme.
Min mund løber i vand.
Jeg er sulten på livet.
Sulten på energi, glæde og sjov.

Anoreksien er en del af mig som jeg ikke længere kan benægte.
Jeg vil lytte til den, fordi jeg føler at jeg skal.
Jeg vil lytte til Heidi, fordi det føles mest rigtigt. 

Endnu en dag, med disse tanker.
Disse overvejelser.
Livet er fyldt med valg.
Det ville være nemmere, 
hvis nogle kunne træffe dem for mig.

Hver gang er jeg stærkere.
Trætheden er udmattende i dag.
Solen skinner på mig.
Skyggen er indeni mig.
Jeg tager jeres på min skuldre.
Jeres problemer, jeres valg, jeres udfordringer.
Det skal jeg ikke.

Jeg skal være mere egoistisk.
Jeg hader mig selv for det.
Anoreksien hader mig for det.
Måske vil jeg selv gerne lidt?
For så skal jeg ikke gå i denne pine, resten af mit liv.


Seks måneder fyldt med kærlighed og omsorg.
Med håb, grin og tårer.
Med smil, forståelse og nærvær.

Ingen kommentarer: