mandag den 30. september 2013

The big, big world.

Bange.
denne verden.
denne store verden.
denne store skræmmende verden.
denne store skræmmende rigtige verden.

døden.
jeg er frygtelig bange for den.
det hele vender sig i min mave.
jeg er bange for ikke at komme til at leve mit liv.
jeg er bange for de ting som kan ske og de ting som vil ske.

jeg er bange for at der ikke er noget efter dette liv.
kun mørke, tomhed og intetheden.
det skræmmer mig sindsygt.

'dont be afraid of the dead - be afriad of an unlived life'. 

jeg er bange for naturkatastrofer, bange for metoer, jordskælv, tsunamier, vulkaner, pandamier - dommedag. jordens undergang.
det er sygt.
det er skræmmende.
det er en sandhed indeni mig.

jeg er bange for min sygdom.
anoreksien og depressionen.
jeg ved hvor meget magt de kan have.
nogle dage mere end andre.
jeg er bange for det selvudslettende og det kaotiske.
det syge.
Bryder mig ikke om nyheder.
Jeg er næsten helt angst nogle gange efter jeg har set dem.
jeg er tiltrukket af finde 'katastrofe-historier' - samtidig med at jeg frygter dem.

Ingen kommentarer: