mandag den 20. maj 2013

expectations.

Jeg har alle disse forventninger.

Alle disse krav.
Alle disse 'burde'.


Nu har jeg nydt en uges ferie.
Ferie fra skole, krav, sorger, uro og alt for meget depression og anoreksi.

Og nu;
Bum. Hverdag.


Alt det jeg så skulle have overskud til nu.
Gøre rent, løbe en tur, være glad, have masser energi og godt humør.
Være taknemlig og venlig til alle.

Sandheden er bare at jeg er træt.
Færdig..

Ingen overskud, ingen energi.
Min krop føles som en betonklodse. 

Mine øjne løber i vand og orker ikke lyset.
Jeg er svimmel og trist.


Jeg ved at hvis jeg giver mig selv ro og tid - så vender det.

Men må jeg gerne give mig tid og ro efter denne ferie?
Den sidste 1,5 uge har virkelig taget på min krafter.
Mere end jeg vil indrømme.
Mere end jeg vil erkende over for mig selv.


Hvis jeg skal lytte til burde; 
Så stod den på masser af motion og energi i dag.

Hvis jeg lytter til Heidi;
Så står den på ro og hygge.

- Kan jeg gøre begge dele?
Eller.....
Jeg ved det ikke..


3 kommentarer:

Unknown sagde ...

Du skal lytte til Heidi ! Og skubbe alle de der burde væk, de giver kun dårlig samvittighed og dårlig humør.
Du skal tænke at motion slet ik er en mulighed lige nu, måske du skulle give sig selv en måned ( hvis du kan). Hvor du bestemmer dig for ik at træne overhovedet, så forsvinder den der burde-tanke lidt :) jeg har ik trænet i en måned nu, og det havde jeg bestemt mig for. Og så er det nemmere at fokusere på noget andet

heidi sagde ...

Ja du har helt sikkert ret!
Min mekaniske er også lidt; jo mere jeg laver, jo mere skal jeg. Jo mindre jeg laver, jo mindre skal jeg.
Altså så bliver burde-tankerne mindre antændte.. Giver det mening??

Unknown sagde ...

Ja kender det godt, man bliver helt afhængig af at være i gang og omvendt