onsdag den 14. august 2013

My name is...


My name is Heidi - I am a Pleaser-holic. 
Det hele går op og ned. Ned og op.
Alt i alt vil jeg sige det går fremad.
Men jeg glemmer at stoppe op.
Stoppe op og mærke efter.
Jeg får sagt ja til for meget - og nej til for lidt. 
Egentlig er jeg blevet dårligere til at please andre - og bedre til at passe på mig selv.
Alt efter hvilke øjne der kigger, bliver det positivt eller negativt.
En del af mig vil så gerne sige ja til hele verden og hjælpe alle omkring mig.
Men den anden del af mig har mere og mere lyst til at passe på Mig. 



Jeg får en sort samvittighed for den 'søde del' i mig.
For den vil og føler den skal stå til rådighed for alle andre end mig selv.

Jeg siger nej nej nej!!
Jeg gider ikke..
NEJ NEJ NEJ!



Jeg er god til at sige ja - og jeg bliver bedre og bedre til at sige nej.
Men jeg er nødt til at blive endnu bedre, for ellers ender det igen med humør og sorg - som det er i dag. Det er jeg jo ikke interesseret i. 
En del af mig føler jeg skal tage mig sammen - fortsætte pleaser-delen.
En anden del af mig føler at jeg skal sige NEJ!

Ingen kommentarer: