lørdag den 14. april 2012


Når kroppen føles som et fængsel.

Bare tanken giver mig myrekryb.
Hvordan bryder man ud af det?
Hvordan accepterer man at man er kommet dertil?
Hvornår kommer den dag hvor det er tid til at blive lukket ud?

Fængslet et mit.
Ene og alene mit. 
Jeg har selv skabt det, kreeret det, bygget det, brudt det, gendannet det, hadet det, elsket det og ikke mindst accepteret det.
Men hvad så når jeg ikke selv vil leve i det mere?
Jeg har jo ikke noget valg.
Eller har jeg?
Man har altid et valg, men når man ikke selv kan se det, så er det bare noget uforståeligt.
Det er det værste.
At vide man har et valg, men ikke føle det.
Hvis nu i det mindste man følte at man havde et valg, og så bare var lidt usikker på om det var rigtigt.
Ingen har sagt at det var let, men fandme om jeg ønsker mig et bedre liv.
Jeg kan bare ikke føle, eller se det. 
Jeg kan ikke MÆRKE det. 
Jeg kan ikke finde den rigtige LYST til det. 

1 kommentar:

Silje Liv sagde ...

' Du har et valg '
Det er en sætning, som gennem flere år har både provokeret mig, såret mig, ramt mig dybt, fået mig til at føle mig uintelligent, ikke mødt eller forstået. Den sætning har bare været så svær for mig at møde. Og jeg aner til dato ikke hvorfor.
Måske er det fordi, at der - for mig i hvert fald - føles at ligge en eller anden form for 'det jeg så åbenbart vælger - også helt uden at vide hvad det præcist er - det er ikke noget godt valg. Hvis det var, så ville valget slet ikke komme på tale, eller?'.....
Jeg rumsterer meget med den tanke om at have et valg. Og bliver stadig ramt, når jeg møder en holdning der hedder at jeg har et valg - ergo kunne jeg vælge noget andet, så? En frustration tror jeg, over at det virker forkert det jeg vælger, men jeg aner ikke hvad det er jeg skal vælge istedet. Jeg møder bare en holdning der hedder, at jeg kunne vælge noget andet. Og det er da forvirrende. Og som du også skriver - hvis man ikke kan mærke det, ikke kan føle man har et valg - hvad er valget så, i grunden, værd? Det føles ikke rigtigt som et valg (synes jeg).
Dette var blot mine tanker , da jeg læste dit indlæg. En hilsen om, at jeg også er et menneske, der tænker over det her med at have et valg.
Tanker fra Silje