lørdag den 16. februar 2013

Needs.

Jeg går i disse dage og arbejder med behovspyramiden.
En jeg står nær har fortalt mig godt og grundigt over den.

Personen forslog at jeg begyndte at arbejde med den og begynde at gøre den til min egen.
Hvad er det JEG har brug for, for at bygge et solidt fundament?

Hvordan starter JEG fra bunden.


Jeg kommer i konflikt med mig selv da jeg med fornuften ved hvad alle folk mennesker har brug for, for at fungere helt normalt fysisk og psykisk;
Søvn, mad, drikke, bevægelse. (og nok af det hele)

Søvn og mad er på en eller anden måde så forbudt for mig.
Drikke og bevægelse er dog ikke.

Men når man så mangler to af de fire virkelig grundsten, hvordan kan jeg så forvente at næste trin ikke vil komme til at vakle?
Jeg ligger og roder i de øverste dele som vil forblive vaklende indtil jeg får styr på bunden.


Så jeg skal 'lære' at spise og sove ordentlig for at jeg kan komme til at arbejde dybt og grundigt med de næste punkter..
Selvtillid, selvværd, drømme, familie, veninder og job/uddannelse.

Så en af mine mål for starten af dette år må vel være med fokus på kroppen og maden - på den normale måde.


..Men for helved hvor er det svært. 
Noget indeni i mig skriger; JEG ER TYK; JEG ER KLAM; JEG ER DOVEN.

De 'klassiske' ting kører på repeat.
Trætheden får desværre lov til at tage for meget over lige nu..


Om det er det sidste sygdom som skal ud af kroppen eller om det er D + A der får lov at vinde lige nu - det aner jeg ikke.. 
Men efter dagens begivenheder, så er jeg træt i æ' huuer' ... 


Orker ikke at lytte til A som fortæller mig hvor doven og tyk jeg er..


2 kommentarer:

Krokodullen sagde ...

Tak, fordi du deler dine tanker. Det føltes næsten som en åbenbaring, da jeg læste dit indlæg. Det giver så meget mening at sætte det op i en behovspyramide. Og selvfølgelig vil den vakle, når man ikke giver den de mest grundlæggende behov. Det er jo klart! TAK, fordi du åbner mine øjne :-)

heidi sagde ...

Værgs'go endelig! Hvis mit kaos kan gavne andre, så er det jo bare herligt!