torsdag den 14. februar 2013

sick and not controlled.


Endnu en dag hvor jeg måtte springe praktikken over + mange andre dagligdagsting.
Tjek!

Alt min mad.
Tjek!
Mere rask?
Tjek!

Mere sur på mig selv?
Tjek!



- Er begyndt at have det sådan med min kostplan at hvis jeg følger den, så er mit humør bedre end hvis jeg ikke gør. Kan ikke lide at lyver over for andre..
Men når papiret skriver; Havregryn, rosiner, mandler osv - så er det jeg tager!
Ikke nogle sving-gerninger..

Så kommer skyldfølelsen, følelsen af at gå imod Heidi. 
Jo hurtigere jeg lærer at spise normalt, jo hurtige kommer jeg også videre.
Lyder klogt?
Lige indtil jeg stiller mig foran spejlet og vægten..
Så er jeg ikke så klog mere..

Disse dage hvor jeg er syg, så kan jeg virkelig mærke hvor meget kontrol jeg hele tiden har brug for.

jeg er skide 'raj' for maden.
Jeg tror jeg tager 3 kg på på de her sygedage og jeg får brug for at kompensere for det de næste par dage.

Måske derfor jeg bliver så træt? Fordi jeg vil piske mig selv for influenza?
Hmmmmmmm... Sygt eller... bare sygt?
Fik da ordnet vasketøj, tegnet, skrevet indlæg og slappet af så godt som muligt. 

 

4 kommentarer:

Krokodullen sagde ...

Jeg synes, det er så sejt, at du følger din kostplan! Virkelig sejt! Jeg har det selv på samme måde for tiden, jeg kan ikke lide, hvis jeg springer noget over. Så selv hvis jeg må spise to måltider næsten oven i hinanden, så gør jeg det. For det meste. VI er seje :-)
Og du tager ikke på af at være syg, søde. Selvom du ligger stille, arbejder kroppen på højtryk for at "reparere" sig selv. Ej, jeg kan jo selvfølgelig ikke love dig, at du ikke tager på, for kroppen er ikke altid til at regne med. Men du forbrænder i hvert fald ikke mindre af at være syg <3

heidi sagde ...

Tak for opbakningen<3
Ja hvor er VI seje!
Og nej, hvor end man gerne vil kan man ikke styre kroppen. Håber den har brug for den ro jeg prøver at give dem og i værste fald, så er det en periode jeg skal igennem før eller siden.. Alle mennesker bliver jo syge, så jeg kan ikke stille op!<3

Anonym sagde ...

Jeg synes også det er så flot, at du trods sygdom holder din madplan. Virkelig virkelig sejt!:)

Og husk på, at vægtøgning kun er godt og at det er med til at gøre os rask hurtigere! Jeg har selv pakket vægten væk. Ved jeg har taget på, kan jeg mærke på toget, men jeg har ikke brug for at se tallet længere.

Tror det er sundere for os at tage på uden konstant at veje os. Det må vi vente med til den dag, vi kan se realistisk på tallet igen!:)

heidi sagde ...

Ja du har ret.. men her hvor jeg bor er der en ugentlig vejning, og den er god for mig for der har jeg fysiske beviser på at jeg ikke har taget 4kg på hver uge.. <3