søndag den 25. marts 2012

Narcissistic?

Er Anoreksi Narcissistisk?

Narcissisme: Psykoanalytisk begreb. Udtrykket stammer fra den oldgræske myte om Narcissos, der blev forelsket i sit eget spejlbillede. At være narcissistisk vil sige at man er forelsket i sig selv og derfor ikke bliver rigtigt følelsesmæssigt involveret i andre. 

Jeg er virkelig begyndt at tænke om det har en sammenhæng? 
Ikke fordi jeg siger det har ved alle, og jeg er på ingen måder forelsket i mig selv.
Men det er jo lidt en sygdom som får en til at tænke ' kun på sig selv'.
Måske er tanken; Hvis jeg gør det, så kan DE bedre lide mig?
Men, alt i alt - så handler det hele et eller andet sted KUN om sig selv? 

Er jeg Narcissistisk på mange punkter?
Eller er det bare ren spekulation?


Et eller andet sted kan jeg jo heller ikke forholde mig til andre mennesker på grund af mig selv?

1 kommentar:

Linda sagde ...

jeg tror du har fat i noget, men vil nu mener at ordet du leder efter er "selvcentreret"...? at være narcissistisk er mere det at elske sig selv og efter min mening er det vel det modsatte spiseforstyrrede føler..