fredag den 12. juli 2013

im scared of the lonely being sick.

Anoreksi er en ensom sygdom.

Mine tanker drejer rundt og rundt.
For og imod at spise min mad.
Min krop føles i underskud af mad - på trods jeg har spist det jeg skulle i dag.
Jeg føler mit blodsukker er lavt - måske er jeg bare ved at være træt?
Jeg har tænkt og tænkt over det hele i dag.
Mit valg om at vælge livet eller anoreksien.

Jeg har jo valgt livet - ellers var jeg ikke i behandling.
Men når jeg ser min krop ønsker jeg at forsvinde og være syg.
Jeg skammer mig over min stadig voksende lår, som ikke er trænere.
Nej de ligner mere to klumper fedt som bare bladrer ud på stolen.


I mit hoved har jeg det oftest bedst når jeg vælger behandlingen,
men samtidig kommer der også den krig.

Hvorvidt skal jeg træne, slappe af, spise og sulte??
Kampen mod kroppen er det sværeste for mig.
Ikke alle de skide regler - for det er hårdt i længden.

Men efter jeg kom hjem i dag - følte jeg mig virkelig ensom.
Nu var de andre piger og behandler ikke omkring mig.
Huset var tomt, og de fleste af mine 'gamle' veninder er på ferie eller andet.
De er igang med deres liv, imens jeg koncentrerer mig om min blege, fede krop og hvad jeg spiser.
Men jeg ville jo også gerne ud og rejse og leve som dem.


Men ikke når jeg ser min krop.
Så vil jeg bare skamme mig.


Føler ikke at jeg passer ind i vores samfund hvor normerne og værdier handler meget om krop, udseende og sundhed.

Jeg føler at jeg spiser sundt - dog halter motion lidt syntes jeg.
Jeg går en tur hver dag, nogle dage dyrker jeg yoga eller danser (men meget meget sjældent)
Hvad er det jeg prøver at godtgøre?
Jeg ville ønske at nogen sagde: ''Det er nok lige nu Heidi!
Du er igang med andre ting også, og du dræner din hjerne for energi fordi du tænker så meget. Energien skal nok komme, bare rolig. Du gør det godt nok''.
Men nej.. Uanset om folk så sagde det - så ville jeg tvivle.
Altid den samme tvivl .. 
GØR JEG DET GODT NOK?
BEKRÆFT MIG!
- Men uanset hvad folk siger eller gør - så tvivler jeg.
Indeni i tvivler jeg. 


Trætheden tager over nu.

2 kommentarer:

Krokodullen sagde ...

Nu siger du godt nok, at det ikke hjælper med bekræftelse - men alligevel vil jeg sige det. Det ER godt nok, det du gør! Jeg dyrker ingen form for motion OVERHOVEDET. Netop fordi der er andre ting, der fylder. Det er helt okay :-)

heidi sagde ...

Åh ja - det er også helt okay når andre mennesker ikke gør det.
Men det er en god pointe for anoreksien og depressionen at jeg er en taber hvis jeg ikke gør det!
<3