torsdag den 11. juli 2013

Shame on you!


Okay.
Vil lige anbefale en bog; Skam, medfødt og tillært - Lars J. Sørensen. 


Bogen handler skam. (Sjovt nok )
Men den viser så mange aspekter i ordet skam eller skyld.
Den giver en forståelse for nogle af de problemer der kan være i at se skammen.
Jeg vil give den 4 ud 5 stjerner, fordi den spændende og give mig noget at tænke over.
Flere fagudtryk er brugt, så jeg skal lige holde tungen i munden for at følge med.

Vil anbefale den til alle på min vej!




Men, så er det jo man begynder at kigge indad.
Et af eksempler på en person i bogen, minder om mig.
Ikke om min historie - men den måde min skam viser sig på.


Den konstante jagen efter at kunne/burde/skal mere, end det jeg har gjort.
Den evige søgen efter bekræftigelse som samtidig hurtig bliver misforstået eller negliceret. 


Hvornår begyndte jeg at mærke denne skam?
Hvornår blev den 'vækket'?

1 kommentar:

Krokodullen sagde ...

Ej, hvor sjovt, den bog har jeg også skrevet et helt indlæg om på min blog engang :-) Jeg synes, den er fantastisk!