mandag den 7. januar 2013

The yes-hat.

Nytårsaften vandt jeg ja-hatten i pakkeleg. 
Måske skæbnen, måske bare en tilfældighed.
Måske var det fordi jeg skulle sige ja til året 2013.
Man kan vel vælge at tolke som man vil.
Måske skulle jeg bare sige JA. 
Sige ja til al behandling, al vægtøgning, al kærlighed, al liv.
JA, JA , JA.
De kan tvinge mig så meget de vil, men hvis jeg ikke selv siger ja - så kommer jeg bare ikke videre.
Vægten er steget med 500g på 6 seks dage. 
Måske bare et udslag, en kartoffel for meget eller reel vægtøgning. 
Uanset hvad, så ved jeg at jeg var blevet ked af det hvis den var gået op
eller gået ned. 
Jeg er så blandet i mine følelser omkring den dumme vægt.
Vil allerhelst at den holdt sig på samme tal hele vejen igennem.
Om vi så sagde 55 eller 60, det ville ikke være pointen.
Pointen ville være at jeg kunne slappe mere af når jeg spiste, 
når jeg dyrkede motion eller når jeg grinte.
Når jeg levede eller forsøgte på det. 
Det er jo netop også en af de ting der er svært;
At tillade mig selv at leve. 
At acceptere at kroppen begynder og ligne en kvindes, mere end et barns. 

Og lige en lille ting mere.
Jeg skal holde mig for mig selv ja! 

Men jeg er så træt af at alle nupo, nutrilet, udehjemme slankekure, og alle andre slankekure for den sags skyld. Hvis man har brug for det - så opsøg det, Jeg tror bare ikke det er en løsning at erstatte rigtigt mad med en shake af forskellige vitaminer. Hvornår lærer man så reelt hvad kroppen har brug for? Ens tænder og fordøjelse har også brug for fibre og noget at tykke i. Det får man ikke af noget ynd shake-vand. Samtidig; der er så meget fokus på vægttab i januar - men hvorfor ikke mere fokus på alle de andre ting som også er. At sommeren er på vej, at vi kan nyde uden at skulle skamme os over det, at vi har endnu et år at leve i. 
JEG GIDER IKKE mere slankefis.

Jeg blev syg af det.
Måske fordi jeg havde brug for det - men medierne var ikke en hjælp.
Vi bliver ko bombet med det konstant.
Undskyld mit sure opstød.

En kølbøttes liv; http://kolboetteliv.blogspot.dk/2013/01/kun-du-kan-hjlpe-dig-selv.html

7 kommentarer:

Inainaa sagde ...

Så dejlige indlæg!!!!!!!!! <3

Unknown sagde ...

fedt indlæg! kunne ikke være enig.
har fu lyst til at følges?

http://www.ceciliemodemedmere.com

Elana sagde ...

Tak fordi du har linket til mit indlæg :)

og du har ret i at tallet ikke er pointen, for om vi vejer 65 eller 67 er jo faktisk skide ligegyldigt, det for ikke følelserne væk..

Jeg tror på du kan!!!

madebyme-helena.blogspot.com sagde ...

Fantasisk indlæg og sejt gået af dig i forhold til din vægtøgning, selvom jeg ved, at det ikke altid kan være lige let.

Anonym sagde ...

Er helt enig i alt, hvad du skriver i dette indlæg!

heidi sagde ...

Tak alle sammen.. Jeg kan mærke at angsten og SF fik fat i mig alligevel, på trods af at jeg prøvede at være positiv omkring. Det eneste der er nu er træthed og selskade tanker<3

Unknown sagde ...

Tak for din tilbage melding, følger dig nu :-)