tirsdag den 18. december 2012

18. december.

Hvem er det værd?
Er jeg det værd?

Hvordan lærer man at skelne mellem hvem der er hvad?
Når man føler ens tætteste er det værd, men pludselig kan stemningen skifte.
Andre gange kan en bekendt pludselig blive det værd.
Jeg forstår det ikke.

Jeg forstår ikke, mig selv i dag.
Mit humør svinger fra den ene yderlighed til den anden.
Jeg kæmper, jeg vælter, jeg rejser mig op.
Om og om og om og om igen.
Det er jo også det rigtige - det ved jeg ikke..

Men jeg fik lidt panikangst i dag.
Urolighederne skyllede ind over mig.. 
Tankerne og banget-heden skyllede ind over mig..
''Hvordan skal det her gå?''
''Det går aldrig?''
''Det er forkert det her!''
''Jeg er forfærdenlig og dum!''
''Jeg er tyk og uduelig!'' 
''Jeg burde også ...''
''Det hele er forkert''
''Det hele vælter!!!!''
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARAGGGGG.

Godt jeg ikke var alene.
Godt jeg havde en hånd at holde i.

Ingen kommentarer: