tirsdag den 4. december 2012

4. december.

Kender i det når man mærker en jalousi eller vrede mod en person?
Selvfølgelig.
Sådan en dag har jeg i dag.

Jeg er så frustreret over alt det nye.
Jeg har svært ved at acceptere når nogen kommer og ændrer noget.
Noget der virker bedre end mig.
Altså, jeg er jaloux fordi jeg ikke kan være så 'speciel'.
En anden tankegang, andre regler og en anden krop.
Jeg er jaloux fordi jeg føler mig forkert og ikke 'syg nok'.
Jeg føler jeg skal gøre noget ekstra af noget andet så, for at bevise at jeg også har det skidt.
Jeg må lave flere regler, være mere distruktiv eller gå i den helt anden grøft.
Hvorfor kan jeg ikke bare acceptere at det er blevet anderledes?
Jeg behøver ikke forstå det vel?

JEG ER BARE JALOUX.
For nu er jeg jo ikke 'speciel' mere.
Det rammer mig dybt ved min indre kritiker og dommer.

Hvad er jeg så? Jeg er jo bare mig.
OG  det er ikke godt nok, det er forkert og det er for rask.

De hopper og springer jo for alt det nye.

Jeg hader følelsen af jaloux.
Jeg får brug for at straffe mig selv,
for det er forbudt følelse.
Sådan må jeg ikke føle.

5 kommentarer:

Inainaa sagde ...

Jeg har næsten tårer i øjnene.. Den jalouxi æder hele ens sind :'-(

Den VÆRSTE følelse ikke at føle sig "syg nok" og derved ikke speciel nok.

:-(

Selvom man er det.. Man skal bare lige selv kunne se det..

Jeg blev rigtig såret over at alle skrev på facebook om den dokumentar med de to adopterede børn, der blev sendt for nylig.
- jeg blev sur og bitter og tænkte: "HVAD med MIG? Hvad med dig? Ja godmorgen, det er da ikke noget nyt at det ikke altid skinner under overfladen"
- men hvorfor er der ikke samme opmærksomhed om mit indre barn? Det fortjente jeg!

/det er så vildt hvor meget det kan ribbe op... Og det er endnu værre at skulle sige det højt, som jeg først gør NU..

Åha.
Men vi ER specielle <3

heidi sagde ...

ååårrrhaaa..
Forstår dine tanker fuldt ud.
Hvorfor er vi så hårde ved os selv??
Vi skal jo passe på den lille pige som sidder indeni og skriger på hjælp!! <3

Inainaa sagde ...

Præcis.
Trøste hende og vise forståelse, og ikke lade barnet overtage ens voksne krop..
Men alligevel er der noget indeni der skriger på at VILLE stå ved sin ret..

Krokodullen sagde ...

Nej, hvor jeg kender den følelse! Og den er så frygtelig, fordi den føles så skamfuld og forbudt..

Du ER speciel, du er enestående og unik, fordi du er DIG. Du har fået endnu en fast læser - ikke, fordi du er syg, men fordi du er dig :-)

Og virkelig god idé med de citater, du vil sætte ind hver dag i december.

Knus <3<3

Anna sagde ...

Jalousi, noget af det værste. Og det er all slags jalousi på ekskærester, veninder, likes på facebook, kæreste, mode og blogge for den sags skyld!
Men vær dig selv og ikke en dårlig kopi af andre smukke, jeg er sikker på der også er noget unikt ved dig!
Er ret vild med din blog! Måske du vil følges, eller bare give lidt respons på min? :)
http://anna-mitlivminetankermig.blogspot.dk/