torsdag den 6. december 2012

6 december.

Jeg er igang med en proces hvor jeg skal lære at se og acceptere, at jeg ikke har nogen kontrol over andres følelser eller tanker.
Jeg kan ikke se hvad alle tænker.
Jeg kan tro hvad jeg vil - men sandheden kan være en helt anden.
Så i stedet for at jeg tror jeg kan læse alle andre mennesker, så skal jeg lære at spørge dem hvis jeg er i tvivl.
Jeg skal også lære kun at spørge hvis jeg virkelig vil høre sandheden.
Ellers kan jeg blive slemt skuffet eller ked af det.
Men igen, så er de ikke ansvarlige for det jeg forstår, de er kun ansvarlige for hvad de siger.

Forvirrende? Hope not!

2 kommentarer:

Krokodullen sagde ...

Jeg synes ikke, det er forvirrende - men klogt citat! Jeg er selv igang med præcis samme process :-)

Anonym sagde ...

Det er på ingen måde forvirrende! Kæmper selv med de samme tanker.