fredag den 28. december 2012

Goals.

Nu skriver vi snart 2013.
Jeg har mål!
Men jeg bange for jeg ikke når dem.
Men jeg skal have udlevet mine mål næste år.
Små mål og store mål.

Spise en is.
Besøge en veninde.
Få besøg til aften af familien.
Holde 19års fødselsdag.
Komme et sted hen jeg aldrig har været.
Komme på skiferie.
Nå min målvægt.
Komme til fest.
Spise en ny madvare som jeg aldrig har smagt.
Sove længe en lørdag.
Tage mindst 100 billeder.
Lave et nyt mål hver måned.

Og mange flere...

Ene af små ting for nogle, men flere af dem er ret store for mig.
Så de skal prøves. 
Jeg har intet at miste, udover min SF og D. 


en kliché for mange med en SF, er at det der gør at de tager næste skridt i deres behandling når de møder et menneske som giver dem nye gode følelser, at man kæmper for en anden og at man syntes at en anden er vigtigere på en måde. (Eks. en kæreste, som giver en lykke, kærlighed, omsorg og modspil på en anden måde end en behandler/ven kan).
Er det rigtigt???
Eller har jeg bare misforstået noget..
Jeg ville ikke have plads til en kæreste i mit liv lige nu.

6 kommentarer:

Anonym sagde ...

Det sidste synes jeg også, at jeg hører rigtig tit. Men jeg har svært ved at tage det til mig. Er det så bare held, hvis man bliver rask; at man når at møde nogen man vil kæmpe for, FØR man dør... Jeg kan ikke rigtig finde ud af det der med at møde nogen, det virker for.... tilfældigt?
xxoo, Amelia

Anonym sagde ...

Jeg mener ikke det er muligt at finde kærligheden, når man ikke har den til sig selv.. jeg er stoppet med at lede efter den fra "ham", nu søger jeg i stedet den fra mig selv. The real thing!

PS: Du ser super skøn ud på det billede:)

heidi sagde ...

I har begge nogle gode pointer!
Desværre er der nok ikke noget entydigt svar. Ævv...
Jeg er forvirret!

Bettina sagde ...

Kærlighed er jo mange ting. Jeg tror, at det er meget bredere end bare at finde en kæreste. Jeg tror på, man skal åbne sit hjerte op for muligheden for kærlighed. Når jg tænker kærlighed, så tænker jeg næstekærlighed og kærlighed til sig selv. Du har så meget næstekærlighed, men du mangler noget kærlighed til dig selv. Jeg tror, den kærlighed kommer, når du tør. Det er nok en kombination i at lære at tage imod andres kærlighed; eksempelvis lade dig selv tro på de gode tilkendegivelser du får her.

Jeg tror ikke, man bliver rask, fordi man får en kæreste. Man får en kæreste, fordi man nærmer sig at blive rask og er derfor klar til en kæreste.

I øvrigt super flotte mål for 2013! Det skal du nok klare! Laver du ugeudfordringer, eller hvordan har du tænkt at overholde målene, så de ikke glider ud i glemslen?

heidi sagde ...

ja Bettina. kunne heller ikke forestille mig at jeg var klar til at modtage kærlighed udefra når jeg endnu ikke har fundet kærligheden til mig selv.
Måske ville mit forhold blive meget ulige. Jeg ville gøre mere for ham end mig selv på alle punkter. Det kan vist heller ikke være sundt.

Tak:)! Jeg tænker at hver mandag vil jeg tage og kigge på min liste, udvælge et par stykker til den kommende uge og fastsætte enten dato eller tid, for så har jeg ingen undskyldning ;)

Krokodullen sagde ...

Jeg vil give Bettina ret i, at jeg tror, det handler om kærlighed som en større ting end en kæreste. Kærligheden til sig selv. Det lyder bare så stort alligevel..

Det er nogle gode mål, du har sat dig, synes jeg. Og hvor ser du sød ud på dit billede :-)